La Paz, a short impression - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Baukje Spaltro - WaarBenJij.nu La Paz, a short impression - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Baukje Spaltro - WaarBenJij.nu

La Paz, a short impression

Door: BS

Blijf op de hoogte en volg Baukje

19 December 2005 | Nederland, Amsterdam

Eindelijk wat foto's van de prachtige stad La Paz.
Dit is de hoogste hoofdstad ter wereld.
De stad ligt in een dal, het hoogste punt is 3800 meter hoog (wijk Pampahasi), het centrum bevindt zich op ca. 3600 meter en het laagste punt is de residentiele stadswijk Zona Sur (het Zuiden) op 3000 meter.
La Paz kenmerkt zich met name door een wirwar van architectonische stijlen. Je ziet flatgebouwen met pal ervoor kolonialistische villa's. Het ene moment waan je jezelf in Cuba en het andere moment in Oost Berlijn. Zoiets als een welstandcommisssie hebben ze nooit van gehoord en maar goed ook !
Ongeacht waar je loopt, in elke wijk, op elke straat hoek zie je de eeuwig besneeuwde bergtop van de berg ILLIMANI.
Een stad vol tegenstellingen. Het tegengestelde van Amsterdam.
Maar laat ik niet teveel vertellen, want beelden moet je zien. Ik zou zeggen geneit van onderstaande foto's van deze bizarre stad!

Here the english version for the non-Dutch-readers:

At last what photograph of the splendid city La Paz. This is the highest capital in the world. The city lies in a valley, the highest point is 3800 meters high (district Pampahasi), the centre is himself on approx. 3600 meters and the lowest point is the residential town district zona Sur (the south) on 3000 meters. La Paz characterises itself particularly by a wirwar of architectonic styles. You see towers/high buildings next to colonial villas. One moment you think you are in Havanna and the next moment in East Berlin.
A city full antagonisms. Contrary of Amsterdam.
I won't tell more, because pictures you must see and enjoy of the view instead of reading about it!
Enjoy my photograph of this bizarre city!

greetings...baukje

• 19 December 2005 - 23:41

Van Daamene:

Graag zie ik nog meer fotos tegenmoet!
    Wat een super project!
    MVG
    H.J. van Daamene

• 20 December 2005 - 00:02

Van Daamene:

Graag zie ik nog meer fotos tegenmoet!