Opening SIART 2005 - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Baukje Spaltro - WaarBenJij.nu Opening SIART 2005 - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Baukje Spaltro - WaarBenJij.nu

Opening SIART 2005

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Baukje

29 Oktober 2005 | Bolivia, La Paz

Ben net terug van de officiele opening.In een ultra modern gebouw stond een bekleedde tafel met hierachter de jury. Ja ik zit nog in het zelfde internet cafe met hetzelfde toetsenbord,dus dat wordt even puzzelen.

Opening was als geen ander. De jury bestond uit allerlei hoge pieffen van minister van cultuur t/m directrice van het museo nacional de arte.
Elk jutylid hield een speech van 5 minuten, een ieder bedankten allenmaal dezelfde personen en partijen, zeg maar de sponsors.
Er vielen veel prijzen helaas zat ik er niet tussen. Dit vermoeden had ik al omdat de gemoederen tussen de organisatie(=jury) en mij niet geheel vlot lopen. Ze laten me duidelijk merken dat ik met Patricio Croocker moet werken en dat andere kunstenaars niet bestaan. Nou ik weet niet of ik me hiertoe laat dwingen. Ik ga zeker openminded met Patricio praten, maar wat mijn keuze is laat ik geheel open. Inmiddels ook andere kunstenaars ontmoet, waaronder ook een Braziliaan. Dus misschien wordt de uitwisseling wel met eenbraziliaan??? ja sorry lastig zo{m toetsenbord.

Enfin morgen wordt het heel spannend, ik heb via Alejandro gasfornuis en gas. Ik zal het beslag in mijn hotelkamertje bereiden en aan de cafetaria vragen of ze wat boter willen smelten. Dit wordt een avontuur op zich.
De roomboter hier smaakt heel anders, zoutig en een beetje naar reuzel.Ben benieuwd hoe de poffertjes worden.

Vooraf aan de opening heb ik kennis gemaakt met de Nederlandse ambassadeur en zijn vrouw. Deze gaf me tips ivm de hoogte komt er snel gas in het beslag, dus ik moet het laten rusten. Ambassadeur was gecharmeerd van mijn positivisme.

Ik heb ook Yves Gielski, ontmoet de andere Nederlandse kunstenaar. Die is vanaf Lima met de bus gekomen en was net op tijd voor de opening.

Mijn hotel lijkt inmmiddels een Nederlandse enclave, heel maf.
Vind het reuze spannend hier maar begin als echte huismuts mijn bruine boterham te missen.

Soms denk ik in wat voor avontuur ben ik in godsnaam gestapt,maar ik hou vol ik zal de (p)offertjes bakken in het museum en in het weeshuis Delia Gambarte.

Ik heb de hele dag op de directrice gewacht maar ze kwam niet, nu hoop ik niet dat ze is gekomen toen ik naar de opening moest. Ik heb Alejandro gebeld en gevraagd haar voor mij af te bellen en eennieuwe afspraak te maken. Nog steeds erg blij met Alejandro,mijn personal coach.

Morgen wordt een drukke dag,zal blij zijn als deel 1 van mijn poffertjes avontuur voorbij is. Verheug me erg op deel 2 in de basischool te tekenen en bakken samen met de kinderen. Beter dan al die snobs.....

Buenas nocces, of hoe je het ook schrijft.
(Het is hier 6 uur eerder.)

  • 29 Oktober 2005 - 05:15

    Marlene:

    Tu tambien buenas noches! (zie mail)
    Succes met de pofferies manana! xxx

  • 29 Oktober 2005 - 10:45

    Fleur:

    Zo: die heksenketel van de opening is voorbij. Ondanks de "geen prijs" (ja, ja, die politiek): je hangt er toch maar mooi bij en kwaliteit komt vanzelf bovendrijven (alhoewel je er wel veel voor moet doen). Nu maar "op naar het poffertjes avontuur". Hoe ging het trouwens met Gonneke? Prettig week-end op grote hoogte en zie met spanning uit naar je volgende leuke verslaggeving. mamma

  • 29 Oktober 2005 - 12:58

    SUPPORT:

    JUST GO FOR IT!!!!!!
    keep on backing guappa!!!

  • 29 Oktober 2005 - 14:02

    Josefox:

    Ha die lieve buuf, fijn dat het goed gaat op die hoogte en dat je zoveel hoge piefen ontmoet! Dus die jury wist al van je perikelen met het museum, dat is niet zo mooi! Hadden de bolivianen mooie kunstwerken en heb je daar ook toevallig foto's van gemaakt, naast de foto's van poffertjes, natuurlijk!!!!!. Goed dat je je verder niets van zo'n maffe jury aantrekt, wat moet je daar nu mee! Veel liefs van Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

beeldend kunstenaar, zie www.spaltro.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 35895

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2005 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: