Het poffertjes avontuur - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Baukje Spaltro - WaarBenJij.nu Het poffertjes avontuur - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Baukje Spaltro - WaarBenJij.nu

Het poffertjes avontuur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Baukje

30 Oktober 2005 | Bolivia, La Paz

Vanochtend om 6 uur opgstaan om inmijn sobere kame het poffertjesbeslag te maken. Dankzij medewerking vand keuken hier, die heeft mijn boter gsmolten, heb ik 1,5 litr beslag gemaakt. Deze vervoer ik in twee half volle water flessen. Omdat ik de avond ervoor door de ambassadeursvrouw was gewaarschuwd voor mogelijke gasvorming vond ik dit een goede oplossing.

Om 9.30 ontmoet ik Alejandro met gasfornuis en gasfles voor de deru van het museum Tambo Q.. Ik ga naar binnen volgepakt en zoek een leuke plek uit ondre de bogen van dit prachtige patio,net brdeauxrode muren.
Sorry voor typfouten, ar nog steeds in hetzelfde internetcafe.

Bij het installeren van min Cantina Mobile explodeerd hetbeslag. Degist en de hogelucht hier hdden de flessn helemaal gevuld door gasvorming. Even paniek wnt alles zit onder het poffertjs beslag...een moment waarop je denk: hoe ben ik in godsnaam op dit idee gekeomen???????
Glukkig had ik he schort nogniet aan en krijg ik hulp. Ik blijf lachen en stuntelend spaans brabbelen. Binnen een half uur is alle het ge-explodeerd beslag verwijderd.
Ik bak heel veel poffertjes er worden heel veel foto's genomen en heel veel blijegezichten van bolivianen om me heen. Dus al met al een GROOT SUCCES!!!! Ik ben ben trots op mijn doorzettingsvermogen. Want het waas wel even een zware dobber!!

Voor het bakken komt de directice van het museo nacional de arte en vraagt naar mijn hostel, of deze bevalt en hoe lang ik nog plan te blijven, ik zeg tot 6 novmber. Opeens biedt ze me een verblijf in het Ritz Hotel voor 5 nachten....:EUREKA...he he het duurde even maar de organisatie begint nu eindelijk een beetje vriendelijker te worden! Ik heb dit aanbod natuurlijk meteen aangenomen. Zodoende zal ik per 1 november in een vijf sterren hotel verblijven, dat wordt iedere dag in bad en heel lang uitslapen!!!!

Voor de rest waren de ambassadeur en zijn vrouw erg onder de indruk van mijn schilderijen en waren enigzins verbauwereerd dat onder mijn naam er stond dat ik uit AMERIKA kom. Dit moet zsm worden verbeterd. Ik werk hier aan.

Ben nu helemaal op, ga vroeg slapen. Moet wel op Alejandro wachten hij komt het gasfornuis+gasfles halen in mijn hotel. Ik betaal uiteraard zijn taxikosten.

Helaas heb ik niet veel foto´s van het poffertjesbakken. De braziliaanse kunstenaar,Carlos nog wat heeft heel veel foto´s genomn. Ik heb hem gevraagd deze aan mij te mailen, dus fdat komt goed. Het schort is een hele bonte boel hier, de kleuren spetteren er vanaf. Iedereen vraagt wie wie is.

Allemaal bedankt voor de aanmoedigingen en het volgen van dit bak avontuur.

Tot snel!!

  • 29 Oktober 2005 - 23:47

    Marlene:

    dat heb je weer flink gefikst, meisje. Be proud. Jeetje wat een toestand met die rondvliegende rauwe poffies ;-) Deze horde heb je alvast genomen. Keep the spirit!

  • 30 Oktober 2005 - 01:48

    Josefox:

    Daar had ik bij moeten zijn, Baukje, je moet echt vaker reizen, wat een vreselijk leuke avonturen, en dan al dat gesleep met dat beslag en gaspitjes, geweldig! Ook fantastisch dat je nu uit het verre Amerika komt!!!
    Veel liefs van Marianne

  • 30 Oktober 2005 - 06:50

    Inge:

    Jezus Bauk..exploderend deeg..ik heb dat ooit met een colafles gehad, maar daar zitten dan ook bubbeltjes in die naar buiten willen.Fijn zeg, dat je chic in het Rizz mag gaan dutten, maar wen er niet aan he, want Tetterdode is verre van vijfsterre!!!
    (Bauk ik kan je helaas niet terugmailen, omdat jouw nieuwe mailadres in mijn outlook is blijven steken..ik weet niet precies wat er aan de hand is)

  • 30 Oktober 2005 - 10:27

    Fleur:

    lieve schat,
    wat eng leuk allemaal. Alles op zijn pootjes terecht gekomen: Bravissima! En nou maar genieten van je 5 sterren bed/bad/ontbijtje. Ben benieuwd wat je de resterende dagen voor interessants kunt gaan doen. (Niet alléén op pad svp) Die Alejandro is goud waard. Wie weet krijg je hem nog eens naar NL. Fijne, ontspannende zondag toegewenst, mamma.

  • 30 Oktober 2005 - 16:27

    Anneke:

    Misschien heten ze daarom POF-fertjes?

  • 31 Oktober 2005 - 08:06

    Martine:

    Hulde hulde. Ik lees al je avonturen met veel plezier. Geniet van je mooie hotel. Liefs, Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

beeldend kunstenaar, zie www.spaltro.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 35888

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2005 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: