Veel verkeer - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Baukje Spaltro - WaarBenJij.nu Veel verkeer - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Baukje Spaltro - WaarBenJij.nu

Veel verkeer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Baukje

30 Oktober 2005 | Bolivia, La Paz

La Paz is een nogal chaotische stad, veel verkeer. Je kunt reizen of per taxi, per Bus of per suzuki busje. Het laatste heeft gillende mannetjes die telkens de halte omroepen. de eerste dag werd ik er helemaal knetter gek van die chaos hier op straat. Nu begin ik er aardig aan te wennen.

Wat een beetje tegenvalt is de hoeveelheid SMOG. Heb de hele dag een hele droge keel en neus, dus ik blijf maar heel veel water drinke. Niet meer 4 liter per dag, want dat was echt niet te doen, alsmaar op zoek naar een toilet. een goed gesprek was niet mogelijk omdat ik telkens naar de WC moest. Ik zit nu ongeveer op 2,5 liter per dag, ook niet mis. Zodra ik onder de 2 liter zit krijg ik meteen koppijn! Dus ik blijf maar drinken.

Ik geloof dat typen, ondaks een goed toetsenbord niet mijn sterkste kant is....
VaNDAAG EINDELIJK EEN HEERLIJKE TOAST GEGETEN, WAT EEN VERADEMING, NA 4 DAGEN FRUIT EN SULTANA´S DIE IK GELUKKIG BIJ ME HAD. HET ETEN HIER IS WAT MINDER EN NIET ECHT PRO VEGETARISCH. Maar ik begin nu aardig de weg te vinden in deze stad met 1 miljoen inwoners.

Vanochtend ben ik naar het Tampo Museum geweest om de fouten op mijn kaartje door te geven. de directrice verontschuildigde zich. Een heel lief iemand Maracha, voor intimi. Ondanks mijn slechte Spaans hebben we heel leuk gebabbeld, zij in het Spaans ik in het Italiaans. ze heeft me een prive tour gegeven door de expo en uiteindelijk Nescafe´koffie aangeboden. we hebben visitekaartjes gewisseld. ik zal haar morgen zien bij opening van Espacio Pitignio, een soort alternatieve expo ruimte a la W139.
Ik ben beniuwd.

Morgen ook Patricio bellen, ik zal wel met hem afspreken maar zeg nog niks toe. ben benieuwd hoe morgen Sol en Norma (organiosatoren SIART) doen. Ikbvlijf gewoon lachen. Uiteindelijk wil ik ook met 2 andere vrouwelijke schilderessen afspreken. ik heb al de namen en zal op het laatste moment trachten ze traceren.

Straks Alejandro bellen, helaas moet hij komende dagen veel werken. Ik wil hem vragen een nieuwe afspraak met Mercedes te maken, want de tijd dringt en het poffertje avontuur deel 2(op basischool) moet ook gaan gebeuren!!! enfin druk druk, zelfs hier. Door de hoogte wordt ik echter gedwongen veel middag, avoind slaapjes te doen. heerlijk.

dit was het voorlopig, even kijken of ik nog meer foto´s kan uploaden, batterij is bijna op....
hasta la huega, fo tot ziens
per gli italiani a presto. Mi diverto da matti e sono molto impegnata a conoscere gente nuova e simpatica.

baukje

  • 31 Oktober 2005 - 00:30

    Marlene:

    Leuk, die fotoos. Goeie setting van de poffertjes (kleedje, muur en aankleding kok!). liefs uit Amsterdam.

  • 31 Oktober 2005 - 08:13

    Martine:

    Foto's geven een goed beeld. Ik blijf je volgen. Nog succes met poffertjes deel II.
    Liefs, Martine

  • 31 Oktober 2005 - 09:29

    Fleur:

    heb de foto's bekeken. Fijn, kreeg er een goede impressie door. Straks ga ik je privé-mailtje beantwoorden, dus hou ik het nu kort. Fijne dag gewenst ! - mamma

  • 31 Oktober 2005 - 09:54

    Zussieboellie:

    Hi Sussieknullie, wat leuk die foto's. Ik blijft je volgen. Heb ook Hans en Lilian toegevoegd aan de berichten mailing. Dus je hebt nog meer fans die op de achtergrond mee kijken!! Succes met poffertjes deel 2. Liefs, Zus.

  • 31 Oktober 2005 - 16:51

    Anne:

    Ha die Baukje,

    Wat leuk die foto's en je avontuur kunnen volgen via de website.
    Ik ben benieuwd naar je poffertjes avontuur. Ik wens je heel veel plezier en succes. We missen je, maar je bent er ook via dit gekke medium.

    liefs,

    Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

beeldend kunstenaar, zie www.spaltro.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 35896

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2005 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: